never a misstake, always a lesson.

funderar på ny tatuering.
ska nog tatuera in meningen ovanför på underarmen. hörde den meningen för drygt ett år sen & redan då bestämde jag att en dag ska jag tattuera in den meningen för den betyder sjukt mycket för mig. vet ingen annan som har den meningen tatuerad. vet däremot en enda människa som har ''never a failure, always a lesson'' & de är rihanna men de upptäckte jag igår när jag googlade på meningen haha..
iallafall när jag tänker på de största misstaget jag gjort i mitt liv så tänker jag på meningenen ovanför & mår bra igen.. jag tänker på allt jag lärde mig, att adrig lita på någon igen & massa annat. framför allt att släppa all ilska & hat, & bara va glad för att jag lärde mig något enormt viktigt. allt hade varit så annurlunda idag om inte de hade hänt.
jag hade varit en helt annan människa & aldrig lärt mig de saker jag lärde mig. jag hade burit på den ilskan under ett års tid innan jag släppte de. jag kan fortfarande bli så jävla arg, börbannad, ledsen & frustrerad när jag tänker på de. ibland kan jag sitta en hel natt vaken & bara tänka på vad som hände, hur elaka människor kan vara mot en annan.
jag har skadat mig själv så många gånger på grund av detta.
jag vet att jag aldrig kommer släppa händelsen helt, men de känns som att tatueringen kommer hjälpa mig på något sätt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback